ابزار وبلاگ ابزار سایت و ابزار رایگان وبمسترها

مکان تبلیغات شما - تبلیغات شما در اینجا کلیک کنید دانلود قران صوتی
تبلیغات
خرید هاست و دامین ارزان

تبلیغات متنی
دانلود فیلم
دانلود فیلم
طراحی سایت
طراحی سایت
رزرو هتل آپارتمانهای مشهد
رزرو هتل آپارتمانهای مشهد
محل تبلیغ متنی شما
برای قرارگرفتن تبلیغ متنی در ایجا کلیک کنید
انتخاب نام کودک
انتخاب نام کودک
دانلود فیلم و سریال رایگان
دانلود فیلم و سریال رایگان
ابزار وبسایت
ابزار وبسایت
درج لینک شما در اینجا
برای درج لینک سایت خود اینجا کلیک کتید
ابزار وبلاگ
ابزار وبلاگ و سایت
ابزار رایگان وبلاگ
ابزار رایگان وبلاگ
درج لینک شما در اینجا
برای درج لینک سایت خود اینجا کلیک کتید
گالری عکس سوسا
ابزار وبلاگ
پست های تصادفی وبلاگ

ابزارهای وبلاگنویسی


تصاویر زیباسازی وبلاگ در گروه بندی های مختلف + کد عکس


علت ریزش مو در چیست?!! ◄ پزشکی ►

ابزار رایگان وبلاگ

علت ریزش مو در چیست؟

ریزش مو

اکثر مردها و بسیاری از زنان با بالا رفتن سن دچار ریزش مو می‌شوند.

کارشناسان کتابخانه‌ ملی پزشکی آمریکا می‌گویند: علل ریزش مو می‌تواند به افزایش سن، عوامل وراثتی و یا تغییرات هورمونی مربوط باشد. البته ریزش‌ ناگهانی موها اغلب ناشی از عوامل مختلفی شامل استرس جسمی یا احساسی است.

این کارشناسان فهرستی از فاکتور‌هایی را منتشر کرده‌اند که عوامل موثر در ریزش مو هستند. این عوامل عبارتند از:

ـ ابتلا به یک عفونت جدی یا تب شدید
ـ زایمان
ـ تجربه یک جراحی مهم و یا ابتلا به بیماری‌های جدی یا ناگهانی که موجب از دست رفتن خون زیاد می‌شود.
ـ قرار گرفتن در معرض استرس شدید احساسی
ـ یک رژیم غذایی نامناسب بویژه اگر حاوی پروتئین اندک باشد
ـ مصرف داروهای خاص مانند داروهای ضد افسردگی یا برخی از داروهای قلب و قرص‌های ضد بارداری و یا مسکن‌های گروه NSAIDS

بنابراین گزارش، برخی از مواد غذایی تأثیر مهم و بیشتری در سلامت موها دارند. برای مثال پروتئین، اساس و پایه نیاز بافت‌های بدن مانند مو، ناخن و پوست است و در مواد غذایی مثل مرغ و ماهی و گوشت قرمز، تخم‌مرغ، لبنیات و حبوبات به وفور یافت می‌شود. این ماده حیاتی در مواد نشاسته‌ای مثل نان، برنج، ماکارونی و حتی سبزی‌ها نیز به میزان کمی موجود است.

شیر و لبنیات هم منابع غنی از کلسیم، منیزیم و پروتئین هستند. سوسا وب تولز همچنین مصرف ویتامین‌های گروه B یکی از راه‌های درمان ریزش مو است. منابع غذایی غنی از این ویتامین شامل جگر، موز، مغز آفتابگردان، ماهی‌، مرغ، جوانه گندم، آلوی خشک و غلات سبوس‌دار هستند.

آنتی‌ اکسیدان‌ها نیز در حفظ سلامت‌ موها بسیار موثر هستند که بیشتر در سیب‌زمینی شیرین، هویج، اسفناج پخته، کدو، روی و سلنیوم یافت می‌شوند. بیشتر میوه‌ها و سبزی‌ها منابع غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها مولکول‌هایی هستند که اثر مخرب رادیکال‌های آزاد را در بدن خنثی می‌کنند و همچنین موجب ساخته شدن تارهای جدید مو و استحکام آن‌ها می‌شوند.

علاوه بر این‌ها، اسید‌های چرب امگا ـ ۳ و امگا ـ ۶ نقش مهمی در حفظ سلامت مو و جلوگیری از خشکی، شکستگی، خارش و شوره سر و در نهایت پیشگیری از ریزش مو دارند.

ابزار وبلاگ