ابزار وبلاگ ابزار سایت ابزار وبسایت ابزار رایگان وبلاگ

تبلیغات در سایت تبلیغات در سایت
تبلیغات
سامانه پیام کوتاه ارسال پیامک

تبلیغات متنی
بک لینک
بک لینک
الکتروموتور
الکتروموتور
طراحی سایت
طراحی سایت
طراحی سایت
طراحی سایت
سامانه پیام کوتاه پیامگاه
پنل رایگان اس ام اس | سامانه پیام صوتی
طراحی سایت
طراحی سایت
طراحی وب سایت
طراحی وب سایت
طراحی سایت
طراحی سایت
خرید بلیط چارتر هواپیما
خرید بلیط چارتر هواپیما
محل تبلیغ متنی شما
برای قرارگرفتن تبلیغ متنی در ایجا کلیک کنید
دانلود فیلم و سریال رایگان
دانلود فیلم و سریال رایگان
آپلود فایل رایگان
آپلود فایل رایگان
ابزار وبسایت
ابزار وبسایت
مکان تبلیغات شما
مکان تبلیغات شما به ارزان ترین قیمت
درج لینک شما در اینجا
برای درج لینک سایت خود اینجا کلیک کتید
ابزار وبلاگ
ابزار وبلاگ
ابزار رایگان وبلاگ
ابزار رایگان وبلاگ
مجله اینترنتی و عکس
مجله اینترنتی و عکس
سامانه مدیریت فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش
سامانه مدیریت فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش
لینک شما در اینجا فقط با 15000 تومان
لینک شما در اینجا فقط با 15000 تومان
خرید بکلینک
خرید بکلینک - درج بکلینک شما در اینجا
فروش بک لینک
فروش بک لینک - فروش این مکان برای درج لینک شما
گالری عکس سوسا
ابزار وبلاگ
پست های تصادفی وبلاگ

ابزارهای وبلاگنویسی


تصاویر زیباسازی وبلاگ در گروه بندی های مختلف + کد عکس


فلسفه نماز در قرآن. ◄ درس های قرآن ►

ابزار رایگان وبلاگ

ابزار وبلاگ

فلسفه نماز در قرآن

قرآن فلسفه نماز را یاد خدا مى داند؛ (اءَقِمِ الصَّلَوةَ لِذِكْرِىَّ)(24)
و ذكر خدا را مایه آرامش دلها؛ (اءَلاَ بِذِكْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ)(25)
و نتیجه آرامش دل را پرواز به ملكوت . (یََّاءَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِىَّ إِلَى رَبِّك )(26)
قرآن در مواردى دیگر، دلیل عبادت را تشكر از خداوند مى داند:
(اُعْبدوُا رَبَّكُمْ الَّذى خَلَقكُم )(27)
پرستش كنید پروردگارتان را كه شما را آفرید.
(فَلْیَعْبُدُواْ رَبَّ هَذَا الْبَیْتِ الَّذِىَّ اءَطْعَمَهُم مِّن جُوعٍ وَءَامَنَهُم مِّنْ خَوْفِ)(28)
پس پروردگار این خانه (كعبه ) را پرستش كنند كه آنان را از گرسنگى وناامنى نجات داد.
در بعضى آیات به نقش تربیتى نماز اشاره شده است :
(إِنَّ الصَّلَوةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنكَرِ)(29)
همانا نماز انسان را از زشتى ها و مُنكرات باز مى دارد.
نمازگزار ناچار است كه بخاطر صحّت نماز و یا قبول شدن آن ، یك سرى دستوراتِ دینى را مراعات كند كه رعایت آنها خود زمینه اى قوى براى دورى از گناه و زشتى است . آرى كسى كه لباس سفید بپوشد، طبیعى است كه روى زمینِ آلوده و كثیف نمى نشیند.
قرآن بدنبال سفارش به نماز مى فرماید:
(إِنَّ الْحَسَناتِ یُذْهِبْنَ السَّیِّئَات )(30)
همانا كارهاى شایسته ، گناهان را از بین مى برند.
پس نماز یك توبه عملى از گناهان گذشته است و خداوند با این آیه به گنهكار امید مى دهد كه اگر به كارهاى شایسته همچون نماز و عبادت روى بیاورد بدیهایش محو مى شود.

قرآن فلسفه نماز را یاد خدا مى داند؛ (اءَقِمِ الصَّلَوةَ لِذِكْرِىَّ)(24)
و ذكر خدا را مایه آرامش دلها؛ (اءَلاَ بِذِكْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ)(25)
و نتیجه آرامش دل را پرواز به ملكوت . (یََّاءَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِىَّ إِلَى رَبِّك )(26)
قرآن در مواردى دیگر، دلیل عبادت را تشكر از خداوند مى داند:
(اُعْبدوُا رَبَّكُمْ الَّذى خَلَقكُم )(27)
پرستش كنید پروردگارتان را كه شما را آفرید.
(فَلْیَعْبُدُواْ رَبَّ هَذَا الْبَیْتِ الَّذِىَّ اءَطْعَمَهُم مِّن جُوعٍ وَءَامَنَهُم مِّنْ خَوْفِ)(28)
پس پروردگار این خانه (كعبه ) را پرستش كنند كه آنان را از گرسنگى وناامنى نجات داد.
در بعضى آیات به نقش تربیتى نماز اشاره شده است :
(إِنَّ الصَّلَوةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنكَرِ)(29)
همانا نماز انسان را از زشتى ها و مُنكرات باز مى دارد.
نمازگزار ناچار است كه بخاطر صحّت نماز و یا قبول شدن آن ، یك سرى دستوراتِ دینى را مراعات كند كه رعایت آنها خود زمینه اى قوى براى دورى از گناه و زشتى است . آرى كسى كه لباس سفید بپوشد، طبیعى است كه روى زمینِ آلوده و كثیف نمى نشیند.
قرآن بدنبال سفارش به نماز مى فرماید:
(إِنَّ الْحَسَناتِ یُذْهِبْنَ السَّیِّئَات )(30)
همانا كارهاى شایسته ، گناهان را از بین مى برند.
پس نماز یك توبه عملى از گناهان گذشته است و خداوند با این آیه به گنهكار امید مى دهد كه اگر به كارهاى شایسته همچون نماز و عبادت روى بیاورد بدیهایش محو مى شود.

منبع:کتاب تفسیرنماز(از آقای قرائتی)

نویسنده :محمد رضا مینایی

ابزار وبسایت

ابزار وبلاگ

ابزار سایت

ما را حمایت کنید